tisdag 23 augusti 2011

23 Augusti 2011

Livet känns lite jobbigt nu igen....

.... varför vet jag inte riktigt. Jag känner mig tjock o ful igen bara. Jag VET att jag gått ner nästan 24 kilo men det är ju 14 kvar. Jag såg kort på mig själv från i lördags. Inte skoj alls. Men jag bjussar på en av bilderna iaf. Man ska ju aldrig fota någon nerifrån för då ser man ju större ut men ändå!!! Trösten är väl att jag har iaf kommit tillbaka till att våga prata inför folk igen utan att bry mig. Jag är iaf ingen flodhäst längre, alltid något.
Jag står ju still nu på vågen. Jag pendlar mellan 600- 200 grams nedgång på 1,5 månad!!! Då kommer jag ju inte vara klar förens det är dags att gå i pension juh. Suck!! Hösten har kommit o det värker i kroppen så jag blir tokig. Vaknar av att det värker i kroppen. FAAN jag som mådde så bra. Så blir man en krympling igen.


Jag väntar just nu på att sjukhuset ska ringa mig. Jag går inte in så detaljerat med det är nåt fel på livmodern. ONT som faan gör det. Hoppas jag får komma in idag med det. Har ju liksom dragit på det för jag har inte kvar min gamla gynläkare eftersom jag flyttat. Så nu ska jag trassla med nån ny o det är jobbigt tycker jag. Borde ha gått iväg tidigt i våras men.... Till mitt försvar försökte jag men de hade inga tider då. Men nu de sista dagarna har det börja göra riktigt ont.




Jag har kommit igång med förberedelserna för höstens jobb. PANG så kom huvudvärken igen! Migränen bara kom direkt. När jag väl anstränger mig o verkligen är koncentrerad så kommer den. Jag har ju inte haft en enda sen OPn o nu SMACK!! Tacka vet jag den gamla goda tiden innan datorer!!!!


Vi va på mina vänners hemlig bröllop i lördags. Hur kul som helst. Det är skönt att slippa hålla hemlisar längre. Jag va ju med o fixade. Så jag har ju vetat det här hur länge som helst. Det skulle bara vara en trädgårdsfest där båda firade sin 30 årsdag. MEN så överaskade dom alla med ett bröllop. Så det har varit så mycket fix o trix med det. Det blir så när man är florist, stylist, kock, festfixare, bollplank, toastmadame, lekledare, frisör, makeup artist o fotograf mm. Man får liksom skallen full med skaer då. Men trots att det regnade HELA dagen blev det så himla lyckat.
Så GRATTIS kära Miccan o Putte!! Det kunde inte ha blivit bättre. Ni är underbara vänner.






Annars lunkar livet på. Det funkar bra att vara dagmamma, barnen kommer överens o det börjar kännas lite mindre ovant nu. Flickan är jättegullig så det blir bra. Helgen som kommer ska hon vara med oss. Funderar vad vi ska hitta på. Det va meningen att vi skulle ha kräftskiva men nu blir det inte så.
Maten funkar bra. Men jag har ju märkt att jag kan äta aldeles för många kakor för att vara bra, jag får i mig lite cola igen o är helt beroende igen. Kan knappt tänka på annat än att jag vill ha cola.... Tur man bor på landet så det är lite klurigare att få tag på. Haha, säger jag som har macken precis vid dotterns skola vilken jag passerar 2ggr/dag!!! Men iaf. Funderar på en sockerfri månad med start i september.

3 kommentarer:

  1. Va tråkigt att du inte mår bra :( Känner igen mig i det du skriver...Nu har vi gått ner så pass mycket och stannat ett tag på den vikten att man börjar känna sig tjock igen. Det blir nog så när man hamnar på en platå som vi gjort. Tidigare gick det ju så snabbt med viktminskningen att man inte hann med ju :)Känns även lite deppigt att hösten och vintern är på ingång nu, ja allt är helt enkelt rörigt och inte så kul. Nu tar vi lite friska tag under hösten och kämpar oss igenom det här :-) Det ska bli jätte roligt att ses. Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Förresten så är du inte alls tjock, du är jättefin :) Ta fram dina gamla bilder och lägg bredvid de nya så får du se..
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du är jättesnygg på bilden! Man är alltid självkritisk, men du är faktiskt superfin. Kom ihåg att känslor bara är känslor, du är inte inte tjock bara för att du känner dig det en dag, eller flera dagar. Du är superfin, mitt i livet och på väg neråt på vågen även om det går saktare än du vill. Försök lita på att din kropp vet bäst, den går ner i vikt i den takt som är nyttigt och bra för dig :)
    Kämpa på och ta hand om dig själv :)
    KRAM!

    SvaraRadera