fredag 26 augusti 2011

26 Augusti 2011

Är jag skitzofren eller?

Jag är fortfarande i en liten depperiod. Känner mig lite ful, fet o allmänt .... tja, sådär!! MEN så sätter jag på mig mina nya jeans, en ny blå blus o mina coola skor. VIPS så kändes det bättre. Jag täffade en av mina bästisar på Ica idag. Vi har inte sets på några v. Hon tyckte det va så kul att se mig i jeans- vilket hon inte gjort nån gång nästan. Trots att vi kännt varandra i mer än 20 år, Det kännns så skönt när det kommer sådär spontant. Några killar, eller ja gubbar för o va ärlig, som vände sig om i affären. Alltid roligt!!!! Träffade även några andra bekanta. Roligt när man ser hur de tittar upp o ner på kroppen. MEN säger inget!!! Jaja, JAG vet ju o det är huvudsaken. Samtidigt som jag känner mig lite deppig. Men det piggade upp en hel del.


Om en vecka öppnar nya Friskis o Svettis här i stan. Ska nog köpa kort där. Men jag vill spana in gymmet först. Men jag längtar att få komma igång med träningen igen. Det är DET kroppen behöver för att fortsätta ner i vikt tror jag. Jag vill ha nån rolig träning att se fram mot. Gym e ju inte så roligt så lite blandning med pass vore bra för min del. Det är ju ännu klurigare att få till promenaderna nu på kvällen när jag jobbar nästan varje kväll. Men det ska nog lösa sig...


Mina funderingar har även kretsat kring portionsstorlekar den senaste tiden. Jag har börjat äta mer nu. Men är det 2-2,5 dl? Svårt det där att veta. Jag är jätterädd för att töja ut magsäcken igen.Men kroppen behöver mer mat känns det som. Ska man räkna in håligher mellan maten. Har man köttfärssås med spagetti tex så är det ju lättare eftersom det blir som en "smet". Hur räknar man? Svårt det där. Det blir en fråga på Livsstilsskolan på CFTK om 2 v.  Jag vill ju få i mig rätt mängd nyttig bra mat. Men jag vill inte förstöra nåt. Men det tar ju stopp efter ett tag. Jag vet att jag ätit för lite innan. Men eftersom resten av kroppen har ställt om sig så lär jag ju anpassa matintaget också.




TACK ni som komenterar på mina inlägg.
MYCKET uppskattat av mig. Det är nåt trassel så jag kan inte svara. Nån inställning någonstans antar jag!!


1 kommentar:

  1. Jag har tänkt lite på det här med att kommentera att någon har gått ner i vikt och varför folk inte säger nåt ibland och hur jag själv gör. Träffade en mamma til en av mina söners kompisar här i veckan. Hon hade klippt sig och jag är ganska säker på att hon även gått ner i vikt...Eftersom jag vet att hon gått igenom en jobbig skilsmässa så beror nog viktnedgången på det och därför ville jag inte kommentera det. Hon va ju inte överviktig innan heller.... Det kan ju vara så att folk inte vill kommentera för att de är rädda att såra. Jaha, så du tyckte att jag va tjock innan??? Ja, du förstår vad jag menar ;)
    Sprang på min gamla PT på gymmet igår och hon kommenterade direkt att jag gått ner i vikt och att jag måste ha varit på min maxvikt när vi träffades senast och det känndes ju kul :) Har några lektioner kvar så vi ska boka in ett möte och då ska jag berätta om operationen så att hon vet mina förutsättningar när vi tränar.
    Jag va oxå jätte deppig i veckan och allt känns skit och jag vet inte vad det beror på att det blir så i perioner.. Träningen kommer att göra dig gladare och vi får hoppas att din kropp håller :( Kram Linda

    SvaraRadera