torsdag 7 juli 2011

7 Juli 2011

Va e det för feeel!!!!!!!!!!!!!!!!

Kroppen vill inte ner mer känns det som. Så jag har panik inför väg o mätdagen som närmar sig. Tänk att det snart har gått ett halv år sen OP. Jag försöker se det positivt. Drygt 22 kilon, gått från stl 52 till 42/44, ingen migrän, självförtoendet är lite mer positivt, jag har vågat vara på stranden i bikini mm känns som att det är bra gjort på 6 månader. MEN..... min lilla jävul jag har på axeln har börjat göra små visiter igen. Vilket inte är roligt. Jag kämpar emot så gott jag kan men det är inte lätt. Vi åker på semester några dagar precis mät o vägdag så jag hoppas jag hinner innan jag åker på morgonen.

Min mage med nr 2 går lite bättre nu iaf sen jag skutade med pillrena. Men det är ju inte i närheten av bra men bättre. Det får man väl vara glad för. Men jag måste ju dricka sånt där pulver för att hålla igång magen.

Men jag är ändå så glad nu. Jag har ju träffat ytterligare en gammal kär vän som jag inte sett på mer än 10 år. TACK underbara Facebook för att du hjälpt mig hittat mina gamla kompisar. Det känns underbart.  Det är ett framsteg. Hade det varit innan OP så hade jag inte velat träffa dom. Eller velat hade jag men inte med den kroppen jag hade. Jag unvek ju alltid situationer som handlade om att träffa folk i nya situationer. Helt sjukt om man tänker efter, men sant. Men nu är jag så glad så glad att få träffa mina underbara vänner igen. Livet leker....



Maten funkar bra. Lite bökigt är det att komma ihåg att ta med mellis o så. Därför har det blivit aldeles för mycket kakor o onyttiga mellisar. Måste bli bättre på det. Körsbär har blivit min räddning med nyttiga mellisar. Men de finns ju bara nu på sommaren ett tag.
Funderar o göra en sockeravvänjningskur igen. Men jag vill inte under sommaren. Sommar utan glass o så, nä tack. Men sen när hösten kommer så blir det att ta tag i det. Ska nog ta tag i alla allergier o vara riktigt duktig o inte fuska som jag gör nu. Gluten sätter sig på mina leder vilket märks så mycket. Jag får utarbeta en plan i huvudet tills hösten kommer helt enkelt!


Det är mycket fix med det blivand biblioteket nu.... Det tar sån tid. Dottern va hos päronen några dygn så jag har handlat all färg o så för att komma i gång. Sen dyker det ju uppsaker hela tiden som ställer till det. Men så är det ju. Det kommer bara ta lite längre tid än jag tänkt mig. Men jag mår så bra när jag får hålla på o böka o stöka med inredning. Det är det bästa jag vet. Bara spackling o slipning är klart !! Tyvärr är rummet inte som på bilden men jag gör det bästa möjliga med 20 kvm o en liten plånbok....

1 kommentar:

  1. 22 kg på 6 mån är jättebra! Jag har gått ner samma fast på 9 mån! :)

    SvaraRadera