lördag 16 juli 2011

16 Juli 2011

6 månader har gått o här ränner jag runt i mina Mediumtrosor!!!!

Jag stog på Lindex för ett tag sen o skulle betala. De hade en reakorg med trosor för typ 20 kr/st så jag tog ett par stl M för att se hur lång tid det skulle ta innan jag kom i dom. NU kommer jag i dom. Sjuk känsla faktiskt. Det är aldes underbar känsla att ha i kroppen. Lycka gör så mycket för själen.

Vad har hänt på 6 månader då? Jo 23,1 kilo lättare, 22 cm mindre i midjan, från 37 i BMi till 28, minskat 61% av det jag ska ner totalt. Klart det kunde vara bättre men det kunde även ha varit så illa att jag inte gjort OP o då hade jag varit 23 kilo tyngre o gått i mina stl 50/52 kläder ist för M o stl 40-44 beroende på vad det är för kläder. Det är 0,9 kilo/veckan om jag slår ut det på alla veckor. Det är ju jättebra.
Jag har ju även vågat sola på stranden, vågat äta när andra tittar inte bara på resturang utan godis o sånt, vågar ta kontakt med nya människor. Det bästa av allt, jag ville träffa mina gamla nya kompisar jag hittat igen på FaceBook, efter alla dessa år. Hade det varit för bar ett år sen hade jag hittat ursäkter för att träffa dom FASTÄN jag inte hade velat annat. Men inte vis upp mig. Jag har ju även lagt ut krokar om jobb o fick ett nytt jobb rätt lätt må jag säga. Behövde inte göra mer än att prata lite så ringer en annan upp mig. Lagom jobbigt tycker jag.


Igårkväll när jag va på Bio hade jag en såndär härlig upplevelse. Jag kunde knöla ihop mig i biostolen, dra upp benen o mysa in mig. Jag satt på ena sidan a stolen ett tag o hade drica o popcorn bredvid mig o FICK PLATS!! Tidigare fick jag väl mer eller mindre sitta rakt upp o ner o glo. Sånna småsaker kan göra mig så lycklig. Känna mig som JAG igen.


Vi har fått lite noja på bakad potatis med hemmagjort grillsmör. Men jag orkar bara en halv. Magen blir full o jag får inte i mig några proteiner.... Fördelen är att vara hemma så jag kan äta efter en stund igen. Vissa gånger får jag i mig en hel del faktiskt. Det är så skönt för då blir jag inte så snabbt hungrig igen. Jag inser att när jag äter för fort så knyter sig magen o jag får inte ner mer= blir hungrig efter en liten stund bara.

En annan upptäkt jag gjort är att jag inte kan äta precis innan jag ska sova. Då blir det lite känsla av att det kommer upp igen. Det trycks upp, men inte spykänslor, Mycket märklig känsla.



Vi har varit några dagar i Linköping på semester också. Lite deppigt när jag inte kan äta så mycket smaskig hotellfrukost. Men jag tog lite doggybag som jag kunde pilla i mig senare. Annars funkar det bra med maten. Varmkorv är ju toppen när man måste ha i sig nåt snabbt. Men det gäller att dricka. Mycket o hela tiden. Jag trodde dock att det skulle vara värre på sommaren när det är varmt. Men jag vet inte om kroppen ställer in sig själv på nån slags sparlåga men det funkar iaf. Det blev en del shopping på rea också. 10 kjolar bla!!! Det är ju så skoj med kläder nu igen.



Jag håller på o gör en för o nackdelslista!! Återkommer snart med den. Lite bilder ska jag ta också snart.

1 kommentar:

  1. Jag är så glad för din skull!!!! Det där med att man inte vill träffa människor och hittar på ursäkter känner jag verkligen igen.... Det är så hemskt att det har varit så och det är svårt att ändra på ett beteende men du har gjort det. Jag träffade två kompisar i veckan, en har jag inte träffat på ett år säkert och den andra på nästan två år. Vi gör det, vi har tagit kontroll över våra liv och vi lever dem som vi vill :) Kram Linda

    SvaraRadera