torsdag 25 oktober 2012

25 Oktober 2012

Hej jag heter Angelica och är Colaolist!!

Idag hade jag ingen cola hemma. Nu har jag huvudvärk o går o drar i kylskåpsdörren hela tiden. Shit!! Jag är verkligen fast i Colaträsket igen. Jag kommer alltid att ha lätt för o fastna i beroendet igen. Men det är bara cola på burk. Jag vet inte varför den är mycket godare än på flaska!!??!! Jag va ju så duktig efter OPn. Nu undrar jag om jag ska försöka ta mig ur igen när jag redan har gjort en dag.... Det brukar ta ca 1 vecka för att få ur skiten ur kroppen. Måste ju handla mat i morrn så jag får väl springa förbi colahyllan!! Men snart är det ju jul o julmusten är här. Det va den som triggade igång mig förra gången. Samma skit som colan.


Vi ska på Halloweenfest i helgen. Det ska bli kul. Är dock inte riktigt redo med allas kläder än. DET är INTE likt mig. Jag hade ju spetsat in mig på att köpa en sån där barnpyjamas med skelett på. Borde ju kunna ha stl 170. Men bara för det så är det INGEN som säljer sånna i år!! TYPISKT!! Jag köpte mig lite horn så ska jag nog lösa nåt. Hela garderoben är ju full med svarta kläder så det löser sig väl. Jag vill ju inte ha massa krafs på axlarna mm eftersom lilleman ska jag ju kunna bära utan att han gör sig illa. Därav va min pyjamaside´ bra tyckte jag. Mjuk o skön o bara hoppa i säng om man blir trött !!



Min självkänsla har blivit sämre känner jag. Jag vet att det beror på vikten. Känner mig bara fet o äcklig igen. Känner mig inte fin i nåt jag sätter på mig. Vill bara gå hemma i myskläder o dricka cola o äta bullar typ. Vill ju bara må så där himla bra som jag gjorde för 1 år sen. Jag försöker ändå gå ut på små promenader på ca 30 minuter varje dag. Sen krampar det i magen. Jag tar inte i mycket alls. Såsar mest. Men lite friskluft får jag iaf. Men det ska väl tilläggas att jag är trött nu. Mycket trött! Både fysiskt och psyksiskt.

1 kommentar:

  1. Kan du dricka kolsyra?? Det kan inte jag..i drinkar är det ok för då blandas det med så mycket annat. Var ju beroende av Pepsi Max innan operationen men dricker ingen läsk alls nu. Förut drack jag ca 1,5 liter/dag, helt sjukt!!!
    Det är bra att du kommer ut lite varje dag iaf. Vad är det som gör ont i magen, är det efter snittet?
    Det här med Hallowen är alltid lika förvirrande. Sökte på nätet och det är ju på onsdag så vi tänkte fira nästa helg men folk gör nog lite olika.
    Ha det så roligt på festen :-)
    Kram Linda

    SvaraRadera