onsdag 6 juni 2012

6 Juni 2012

Sveriges nationaldag idag!

Och jag har inte gjort ett skit för o fira det. Jag orkar inte. Det är så mycket med alla avslutningar, studenter, utflykter mm nu så det är firande ändå. Jo en kladdkaka bakade jag idag. Thats the party of the day!!

 Däremot tänkte jag bjuda på lite tjockisbilder på lilla mig. Från sidan ser det inte så farligt ut. Förutom de snygga kärlekshandtagen förstås.

Sen tycker jag att det syns mer på armar o egentligen över hela kroppen. Jämntjock som jag va förr.

Det roliga i hela kråksången är att när jag träffar folk som inte sett mig när jag va som smalast. De tycker jag e sååå fiiin o det syns bara en mage på dig bla bla bla. "Shit ni skulle sett mig innnan jul 32 kilo lättare"
Men det är vänner som sett hela resan och säger samma sak ifs. Så det är väl bra att de tycker det. Eller så är de bara snälla o inte vågar säga annat med en hormonstinn gravid kvinna hahaha!!






Men framifrån!! Där syns det mer. Låren är tillbaka. Där sitter nog 5 kilo fett. Midjan är borta. Rumpan e rätt stor också igen. Löst o sladdrigt är det också.

Jag håller redan på o planerar hur jag ska få in träningen i schemat sen när "lilleman" är ute. Ska kolla med svettis o se om man får ha bebis med sig in i styrketräningslokalen. Tvivlar, men fråga kan man ju alltid. De har ju ett barnrum, men då ska man ju vara lite större.

Bilderna är från i lördags. V 27. Snart 28 alltså. Det tar sig sa mordbrännaren...
Det börjar redan bli tungt med andning o så. Trycket på magsäcken när jag ätit är inte skoj. Jag idisslar det mesta. Det åker liksom upp i halsen så lätt. Bara lite tryck från honom så kommer det uppåt. Inte som kräkor, bara upp så det känns obehagligt.




Jag bara måste passa på och skryta lite om min fantastiska dotter jag har. Hon är en sån pärla så man blir alldeles varm i själen. Hon fixar o grejar, har hemligheter på sitt rum. Efter några timmar kommer hon med biljetter. Där får vi massage, godis, fika och högläsning i Lasse Majabok. Hon har tom fixat speciell mjuk plats till sin halft handikappade o gravida mamma. Bäddar ner oss i filt och sätter på musik.
Idag kom hon med nya biljetter. Men då va det dansuppvisning med liggplats till sin mamma. Hon är så omtänksam. Jag vet att hon kommer bli världens bästa storasyster. För hon är världens bästa dotter. Jag kunde inte önska mig nåt annat av henne. Alltså jag är väldens lyckligaste mamma som fick just henne.
Det är bara 3 skoldagar kvar. Sen har hon 10 veckors sommarlov. Va underbart det va att vara barn med hela lovet framför sig. Det är en känsla man inte glömmer.

1 kommentar:

  1. M kommer garanterat att bli världens bästa storasyster! Snart är det värsta över, graviditeten alltså, jag gillar inte heller att vara gravid direkt. Skönt att du får snitt, det rekommenderar jag verkligen (jag har gjort fem snitt).

    SvaraRadera