måndag 11 juni 2012

11 Juni 2012

Läkarkontroll!!

Varför va jag där undrar jag? HELT meningslöst. Det va den här kollen som vi som är OPade får göra. " Se till att inte äta för två, fast det går ju ändå inte!" " Motionera mera" "Gör så gott kan". Det va typ det hon sa. Är det så så kan tom jag bli överläkare!! Om det inte va så att vi redan har extrakoller med UltraLjud eftersom det är nåt fel på njuren på vår lille son, så skulle jag fått ett UL. De gör de bara för o kolla så barnet får i sig allt och mår bra.
Jag undrade om hon hade några tips om nåt? "Näää" Jag har svårt att få i mig vätska, har du några tips? "Näää".
Så alltså en hel dag gick åt till ingenting. Åka 8 mil, parkera i krångligaste garaget med en automat som inte funkar, gå o hålla igång hela dagen. Hoppas nästa möte blir bättre då det handlar om snittet.

Jag vet inte om jag har för höga krav. Men är det inte meningen att man ska få HJÄLP när man är på sjukhuset? Jag tycker alltid att de är så tveksamma om allt. Inte bara gällande gravidgrejer utan i största allmänhet. Det känns som man själv får ställa diagnoser.....

Jag vägde mig idag. INTE en rolig syn. 77 kilo!!!! Så jag kommer nog inte slippa se den där förbannade åttan först om ett tag. Jag kan ju bara gissa hur mycket jag kommer gå upp i vätska när värmen kommer till Sverige. HOPPAS DET BLIR EN KALL SOMMAR!!!! Eller lite lagom iaf....


I morgon slutar min tjej 1an och har sommarlov i 10 veckor! Tänk vilken härlig känsla det va. Jag önskar jag vore 8 år igen. Bara ledigt utan krav på nåt. Bara bada, äta glass och njuta. Vi ordnar glasskalas för alla på hela skolan vid avslutningen. Så nån diet blir det ju inte direkt. Men gott!!  På kvällen blir det grillning o mys med massa vänner o bekanta i byn. Ikväll har det varit avslutning för de stora klasserna på skolan. Så eftersom jag är med i föreningen som anordnar glasskalaset har jag slevat glass hela kvällen. Det blir nog en stund i morrn med. Men kroppen pallar inte så vi får se om det finns några andra som kan ställa upp lite....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar