onsdag 7 mars 2012

7 Mars 2012

Jag är hemma sen flera dagar från Thailand!!

Men jag e fortfarande sjuk så jag har inte orkat skriva här. Tyvärr har inte semestern varit den bästa heller pga av att jag va sjuk 20 av 23 dagar typ!!! Bihåleinflamation, öroninfektion, svamp, myggbett till förbannelse som gav lite förgiftning, värmeutslag, magsjuk, ont i ryggen, böld under armen, huvudvärk, lågt blodtryck, yr, mm mm. Peter blev magsjuk några dagar, Mione också några dagar. Så bättre semestrar har vi haft. Jag längtade hem mest hela tiden. Grymt besviken kan jag lova. Vi har inte gjort några utflykter eller så. Vilket gör att det känns som jag svikigt/ljugit för min dotter. Jag hade ju utlovat massa spännande utflykter, snorkling mm. Rida elefant,massage, bada i pool, gå ner på den lilla egna stranden som tillhör hotellet, ut o äta mm har vi gjort iaf. Besökte lite tempel, budda, och ett fint akvarium i Bangkok. Är förövrigt väldigt besviken på Bangkok. Det va ju sååå amerikaniserat. Nu gillar ju vi USA så det är inte det, men kommer man till Thailand så tror man ju att det ska finnas lite Thaimat, men nej. Bara McD, Burger King, Zisslers, Dunkin Doughnuts mm mm mm. Folket inte alls lika trevliga mm. Oj vad det har hänt saker på 10 år sen vi va där sist.
Ser man det positiva i det hela så är det att jag har det så himla BRA här hemma. Jag längtade hem och hade tårar i ögonen av lycka när vi landade på Arlanda. Det är så skönt med kyla, friskluft, ordning o reda, rent mm. För att inte tala om sängen. Ooooooh va skön säng jag har. Varför är alla sängar i Thailand så hårda? Träplanka med lakan på. Jag fick så ONT i ryggen av sängarna.







Vi har haft bra stunder också. Absolut. Det sista hotellet i Bangkok vi bodde på va UNDERBART!!! Lyxigt. Ska ni dit så välj det hotellet. http://pprincess.com/  Bra personal som kan engelska, god mat, nära till allt, skön säng, rent mm. Bara bra. Inte så barnvänlig pool bara.
Det är mysigt att komma iväg med min lilla familj. Mysigt. Bara umgås är inte så dumt det heller även om det är roligare om man mår bra.


Jag skriver mer sen när jag mår lite bättre. Kram så länge.

2 kommentarer:

  1. Men va tråkigt att höra :((( Du som hade sett fram emot den här resan så mycket. Men den planerades ju oxå när situationen var lite annorlund och nu är det som det är..och jag såg på bilderna att du hade hafr det mysigt oxå :)
    Vi måste träffas snart igen :-) Kram

    SvaraRadera
  2. Det va jag som skrev :) Kram Linda

    SvaraRadera