torsdag 22 mars 2012

22 Mars 2012

Det händer en del med kroppen nu.

Jag har inte haft såhär ont i magen sen innan OPn. Jag har ont i tarmarna varje dag nu. Ont, värk, bubblor, gasig och allmänt bökig + förstoppad så in i bängen. Jag har inte ändrat kosten så mycket så det borde märkas kan man tycka. Men sen började jag fundera ordentligt... Det är mycket mer bröd nu. Mackor är en liten craving som jag har mer nu. till frukost tex. Förr åt jag kanske en knäckemacka med stekt ägg eller så. Nu blir det bara macka med smör. Så det kanske är det det beror på iaf. Sen äter jag Mer frukt nu. Äpplen och apelsiner, melon mm. Jag har haft så svårt för det sen OPn. Men nu när graviditeten hägrar så blir det andra grejer. Jag är jätteglad att kroppen behöver mer frukt och hoppas att det håller i sig efter graviditeten också.


Jag önskar dock att jag skulle kunna röra på mig mer. Men det går ju inte. Det gör mig så ARG, besviken och frustrerad!!!! Jävla foglossning. Jävla lågt blodtryck blandat med kristallsjukan. 23 veckor kvar nu.
Insidan krockar reält kan jag lova. Jag tänker heeeela tiden på vikten. Jag VET att jag ska gå upp. Men ändå. redan upp 3,5 kilo. Tänk om jag inte går ner dom igen. Att det blir som förra gången. Jag har en liten törn av att inte kunna glädjas det där sista. jag VET att det låter larvigt, men det är så jag känner. Jag hoppas det blir bättre snart. Men har det senaste året enbart (mer eller mindre) handlat om vikt NEDgång. Åta bra, träna, få bort hjärnspöken mm.... Ja då krockar det. jag vet att jag redaan skrivit om det men detta repeteras o repeteras i min skalle hela tiden. Ältarens gudinna - det är jag det!!!!!


Jag har fått byta ut kläderna också. Det finns Hm o Hm o ..... HM att välja på. Det känns som att vara tjock igen. Då jag fick köpa det jag kom i, inte det jag vill ha. Tråkigt men det är iaf nya kläder så jag får väl vara glad för det så.
Idag fick vi en inbjudan till bröllop i juni. Då ska jag ha min klänning som jag sydde upp i Thailand. Den borde passa då med stor mage. Vi har fler kalas o fester o gå på i år. Men jag har en del klänningar jag antagligen kommer kunna ha beroende på hur mycket mer bobisarna tänker växa. 

Annars en sån här klänning på bilden. :-)

2 kommentarer:

  1. Fantastisk klänning!! *haha**

    Ja det måste krocka rejält med att du går upp i vikt nu, men hjärnspöken kan säkert tuktas. Försök att se det som att det ju är en BEBIS som väger nu när du går upp, inte fett. Sen är det lätt att sitta här och säga det för mig, men ju mer pepp man får av andra, desto mindre kanske det där spöket får fäste..

    SvaraRadera
  2. Ja hjärnspökena är här. Det håller sig i bakgrunden iaf.
    Det blir nog bra :-)

    //Angelica

    SvaraRadera