fredag 16 mars 2012

16 Mars 2012

Hej hopp!
Det går långt mellan gångerna nu. Det finns liksom inte lika mycket att rapportera om nu. Bara massa bäbisbludder....

Det är ju lite hatkärlek det här. Jag gillar inte att det går uppåt på vågen, fastän jag VET att det är bra o allt ska vara så. Det går mot hela min sinnesfrid. PNIIIIK skulle jag kunna förkorta det med. 2,5 kilo upp redan. Var ska det sluta. Magen och midjemåttet växer också, suck! Jag som hade lyckats få till en ganska platt mage. Jag VET att det ska vara så. Men alla ni som kämpat med vikt o kroppsstorlek VET hur man för en inre kamp. Nu är det ju bäbis o det kommer förhoppningsvis gå bort sen. Men ändå!! Jag kan inte ha mina smalbyxor längre. BHarna är obehagliga, trosorna skaver o halkar upp o ner, tröjorna stramar mm. Fasen jag som precis fått ihop min garderob. Jag har ca 10 nya klänningar i stl 38 som jag precis kunde ha bara att vänta in sommaren. Trodde jag ja. Försent att lämna tillbaka dom också eftersom en del va reafynd osv.
Nu har jag shoppat på mig mammakläder. Jag tänkte att stl 44 kanske bli lagom igen. Men de bara hängde som tält, vilket va väldigt skönt. Jag kom i stl 38 o 40 som vanligt. Skönt om det kommer vara så så jag inte blir en flodhäst igen. Hoppas ju på den där fina gravidmagen som alla kändisar har. Bara sådär mitt på magen som en bula. Men jag tvivlar med tanke på vad som redan hänt med kroppen.


Jag känner att det händer en del med matsmältningen också. Jag har med problem med att det känns som maten sitter i halsen längre nu. Fastän jag äter lika. Sen att jag har sjuka cravings är nåt annat, hahaha! Men jag äter mer också. Mer vad innebär det då? Ja kanske 2 tuggor till av maten så jag blir sådär äckligt mätt så jag blir spyfärdig. Läbbig känsla. Försöker dämpa men gravidhjärnan har starka åsikter om saker och ting.

Jag ska inte besvära er med min krämpor. Men igår va jag bla iväg o köpte foglossningsbälte. Det här är inte bra. Att det redan gått så här långt med foglossning o ischias (stavning??)  Vad kommer då hända sen!! Bara 24 veckor kvar nu..... Vill helst bara dra täcket över huvudet och vakna i augusti så jag kan börja leva igen. Min kropp och jag är inte gjorda för att vara gravid.



Men trots alla Jäääääävla pollem så ÄR våren här vilket gör mig så glad. Jag älskar våren.Jag ahr sett tyssilago, snödroppar, löväxterna är på väg upp i rabatterna, motorcycklar ute på vägarn mm. Så våren är verklig på G.
Har någon nåt tips på vad jag kan göra mot pollenallergin eftersom jag inte får ta nån som helst medicin? Vara gravid går inte ihop med nån sorts hjälp alls från apoteket. Läkarna hade INGET TIPS alls. Vilket känns helt hopplöst. Jag blir tacksam för lite råd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar