måndag 3 oktober 2011

3 Oktober 2011

Tjockis igen!! 

Jag är ledsen att jag inte hinner skriva så mycket just nu. Men det är SJUKT med jobb just nu. Jobbar jag 15 timmar om dagen så är det bra. Finns liksom inte så mycket tid eller ork kvar.....
Jag blir allti nockad den här årstiden.



Men det finns många tankar i stället. Just  nu har jag blivit tjock igen. I huvudet iaf. Jag ttycker bara jag är ful o fet igen. JOBBIG känsla må jag säg. samtifdigt känner jag mig ok. Snurrigt värre. Jag blir även väldigt frustrerad på att det står stilla i viktnergången. Det går ju så saktaaaaaa. Jag vet inte om jag gör nåt fel i matintag, motion osv. Men det har ju stått stilla länge nu tycker jag. Jag försöker se det positivt o tänker att kroppen behöver sin tid. Men jag vill inte!!!ÖKA TAKTEN!!! Vi kan vila sen kära kropp.
Jag funderar vad jag kan göra åt det..... Min sockerfria månad kanske vore bra. Men jag orkar inte nu när jag jobbar så mycket.



Jag sprang in på HM en dag o rafsade åt mig en hög med kläder som jag provade hemma. Benen kan jag ha40  el ev 38 också. Men tjocka magen drar 42. Men mina 42byxor jag köpte för ett tag sen rasar ner hela tiden. De har liksom töjt sig. Funderar om jag ska köpa exakt lika men 38. Fast då kommer de sitta så hårt i magen. Ilandsproblen - jag vet! Men det är mina problem. För det är så jobbigt att jobba när kläderna är obehagliga. BHarna sitter inte så bra heller. Men det tar ju sån tid för mig att hitta bra sittande Bhar så det måste jag ha god tid för. Hade jag en lagom B el C kupa vore det enkelt. Men hur lätt är det att hitta75 E!!! Som dessutom ska vara skön. Jag inväntar en ledig dag o lön så ska jag gå ut på jakt sen....

Mitt i allt planerar jag lite Halloweenkalas, födelsedagskalas o julkalasen. Tiden springer ju förbi så det gäller ju att ligga i så man hinner med allt. Alla vinterkläder till dottern är klar också. Mössor, vantar, jackor, termobrallor, skor, stövlar mm. En del vinterkläder till mig är klara också. En jacka i stl 40, haha när hände det sist. Så jag kunde inte låta bli att köpa den snygga röda jackan. Jag måste leta reda på typ skidkläder som jag kan vara ute o leka i. För iår kommer jag ORKA leka ute om jag bara har kläder. Förr hade jag ju det som uräkt. "- Tyvär mamma har inga utekläder, men jag kan tittapå"!!!!  Trädgården är vinterstädad. Frysen är fylld med hackade äpplen o massor med äppelmuffins. Ommöblering i huset av lite möbler. Måste lösa problemet med min fotostudio inne nu så jag kan ta mot barn o familjefotograferingar innnan jul igen. Så det pågår grejer hela tiden kan man säga....


Nä åter till jobbet. Nu ska jag fixa fler bilder som stått o laddat klart medans jag skrivit här. Alla har ju så bråttom att se sina små änglar jag fotat. Nu hoppas jag bara att de beställer som aldrig förr också. Är det någon som behöver fotografering är det bara hojta till.

Må så gott, så hörs vi snart.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Tack snälla för att du delat med dig av din viktresa. Din historia och "tänket" kring att vara tjock är väldigt lik min. Bara det är ett stöd i sig, att hitta någon som gått igenom nästan samma sak.
    Jag ska själv genomgå en Sleeve på CFTK den 31 oktober. Är lite nervös, men hoppas att allt ska gå bra. Jag önskar dig fortsatt lycka :-)

    SvaraRadera