onsdag 12 oktober 2011

14 Oktober 2011

En graviditetstid har gått.....

Det har alltså gått 9 månader sen OPn. Det är helt otroligt vad tiden går. Nästan 26kilo har jag gått ner. 0,66 kilo per vecka i snitt. Men kroppen ändras även om vikten står mer eller mindre still. Just nu är jag så nöjd att det är kallt o jag kan täcka kroppen med massa kläder. För skavankerna syns inte lika bra i vinterkläder. Jag va ju iväg o köpte mina svart byxor i stl 40 o de sitter jättebra. Men eftersom skinnet inte hänger med riktigt så blir det ju en liten cyckelslang runt magen ibland. MEN det syns ju inte med massa kläder på. Det känns så bra. Jag har letat efter klänningar som man kan känna sig lite fin i men ändå gå runt i hemma med bara tights till. Men det finns inte. Hade ju hela garderoben fulla med sånna för 9 månader sen. Nu börjar ju myssesongen juh. Men jag vill inte se ut som en slashas för det. Härliga Ilandsproblem. Provade även kläder jag köpte för ett tag sen. Men nu är de för stora ist för försmå. Va f----n!!! Helt nya kläder. Så konstigt eftersom vikten nästan står still o ändå ändras tydligen kroppen.



Jag försöker träna lite också. Men det har inte blivit så mycket tyvärr. Jobbet tar för mycket tid helt enkelt. Det som känns skönt är att det känns så rätt att vara på Friskis iaf. Så jag är hemma igen helt enkelt. Synd bara att det är för få pass.




Jag saknar mitt fett. Jag fryser ju HELA tiden. Jag är inte van vid det så det är ju skitjobbigt. Hur ska det bli i vinter då!!  Jag måste leta reda på underställ tror jag minsann. Och en riktigt varm jacka igen. Jag har ju redan fleecetröja under jackan o vintervantar. Jag som knappt hade vantar när det va 20 minusgrader ute. Kanske ska till IKEA o kolla om de har varmare täcken också. Nya element till huset vore inte så dumt heller.....


Igår hade jag min första ordentliga migrän sen OP. Jag låg deckad. Känner av det idag också o vill bara sova o spy som jag gör när det är på G. Men jag måste hålla mig vaken så jag kan hämta min dotter från skolan först. Sen kan jag ta lite "knark" dvs min migränmedicin o gå o sova. Egentligen måste jag jobba. Men annars blir det knas inför morgondagen. Så det är till att prioritera helt enkelt. Så ingen träning heller....
Men det känns ändå så bra för det är min första på 9 månader. Jag som snittade 6-7 dagar/vecka den här årstiden förra året. Jag va verkligen ingen bra mamma, fru eller vän då kan jag säga. Tur man har förstående familj o vänner.


Jag har även varit till läkaren med min kropp. Jag har ett reält framfall som måste opereras. Känner mig inte så jättesugen på det direkt.... Gyn är inte min favvoplats i livet. Jag har spenderat aldeles för många timmar där i mitt liv. Det tas även massa andra prover för o kolla hormoner mm i kroppen. Eftersom min mens blivit så konstig sen OP. Så vi får väl se vad som händer med allt. Jag vill bara känna mig hel o frisk i den regionen av kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar