fredag 21 oktober 2011

21 Oktober 2011

I MORRN ÄR JAG LEDIG!!!

Jag har jobbat ca 15 timmar om dagen nu sen i augusti varje dag 7 dar i veckan. Det börjar ta på krafterna må jag säga.... Det är en period på hösten det är så här tyvärr. Sen har jag inget i jan- mars i stort sett. Så är det att vara egen företagare. Gilla läget helt enkelt. När skolfotograferingarna är över börjar jag ju i köket på dagtid på ett konferanscenter kanske man kan kalla det. Det serveras julbord under hela jultiden. Så jag får 1 v lite ledigt innan det kör igång. Men då ska jag fixa allt efterarbete. Men jag behöver inte upp kl 05 på morgonen iaf så det är bra. Det är även så trevligt med arbetskamrater. Sen åker jag vidare direkt o hämtar mitt eget barn o dagbarnet o jobbar vidare.... Ja ni, man lever bara en gång!!
 
I helgen ska jag inte starta datorn en enda gång, bara ta hand om mitt eget barn, stänga av mobilen.Ta det lugnt.... njae, inte min kakbit i livet. Jag ska ta tag i vårat påbörjade renoveringsprojekt- Biblioteket! Så det kanske blir klart snart. Min man är värd det. Skulle ju vilja ha klart TVrummet nere också innan jul. Det ligger vägg i vägg men bibblan. Vore så kul. Men vi får väl se om jag hinner en del på höstlovet.

 

Jag har underlättat mitt liv så himla mycket gonom att anlita en städfirma. Jag är såååå nöjd!! Det känns så lätt i mitt hjärta nu. Det är även storstäd bokad innan jul. Då känns det lite lättare att jobba så mycket när jag slipper den skiten iaf.





Maten har funkat bättre än jag trott den här stressiga perioden. Jag har haft mina kokta ägg i en liten påse i handväskan som jag kunnat stoppa i mig lite då o då. Även en hel del kakor... Snabbt, enkelt o gott. Men inte så myttigt. Blodsockret kommer upp iaf. Drickan är det lite svårare med däremot. Men jag märker att jag är hungrig på kvällarna. Det betyder för litet intag på dagarna. Det är svårt. Häromdagen fick jag en paus mellan fotograferingarna så jag åkte till biltvätten. Satt där inne i bilen o åt min korv till lunch o tvättade instrumentpanelen samtidigt. Då gick det upp ett ljus för mig. DET HÄR ÄR MITT LIV!! Vad håller jag på med? Men det är så det är just nu. Gilla läget. I Januari kommer jag kunna ta låånga luncher o äta i lugn o ro.

Jag väger nu 70,9 !! 1 kilo precis kvar till mitt Londonmål. 4 veckor.... Kanske lite mindre kakor gör susen. Skulle vilja ut o promenera. Det är bra fettförbränning. Men det är ju så #¤"#¤ kallt ute. Funderar på det iaf så det kanske gör att man går ner nåt gram :-) Hahaha!!!  Tänk att få säga att man väger nåt på 60 kilo!! Känns overkligt.

Cola, Cola, Cola!!! Jag hamnade i träsket igen. Så förra veckan låg jag i migrän flera dagar. Har känningar av det fortfarande. Jag är verkligen en Coca-Cola knarkare. Jag är sååå beroende av det. Det har gått 2 veckor nu o jag tänker på Cola varje dag flera ggr om dagen. SJUKT!! Jag vet. Önskar jag kunde bli sugen på vatten. Men vatten är det jag har svårast att dricka rakt upp o ner. Så just nu sitter jag vuxna människan o sörplar på en jorgubbsfestis. Wohoooo, det är ju fredag ,hahaha!!




Jag börjar ikväll o firar in min lediga helg med att träffa mina bästistjejer. Bara äta, skratta o må bra. UNDERBART.
Trevlig helg!!



1 kommentar:

  1. Va skönt att få vara lite ledig :)) Du har din resa att se fram emot när det blir riktigt jävligt... Det skulle va kul att träffas igen men vi tar det när det har lugnat ner sig lite för dig ;) Ha en skön helg :-)
    Kram Linda

    SvaraRadera