torsdag 22 november 2012

22 November 2012

Ett år äldre har man blitt nu då!


En lugn födelsedag igår. Ska fira lite nästa helg. Hinner inte med sånt nu med allt jobb o barn. Imorrn kommer städpatrullen och har storstäd här. UNDERBART!! Då är det bara plocka upp alla julsaker sen och upp med alla gardiner. Hela mitt 280 kvm stora hus förändras helt till julen. Mattor, gardiner, prydnader mm ändras. Jag älskar ju julen till fullo. Finns inget mysigare än alla ljus, stjärnor, ljusstakar och tomtar mm gör mig så glad hela vägen in i själen. Helt klart värt pengarna att slippa göra allt underabete. Då får jag bara göra allt roligt. Eller ja, stryka gardiner är väl inte jätteskoj men... Det blir bra när det är klart. Jobbigast är utebelysningen. Kallt o ruskigt, brrr!! Hela huset förutom granen brukar stå klart till 1a advent. O nåde den som tänder sina stjärnor o ljusstakar i förväg.... AJABAJA!!!! 1a advent ska det vara!!!


Jag kämpar på med mina promenader. Det känns som jag börjar få upp flåset lite iaf. Jag kommer längre på kortare tid. Ska rota fram min stegräknare nån dag också. Jag har laddat in hörbok i lurarna och så går jag med vagnen i alla väder. Det känns lite på kläderna också. Det tog slut på batteri i vågen så jag vet inte vikten än. Tänkte prova en klänning som satt tight för ett tag sen. Lättaste sättet att veta om det hänt nåt.






Inget socker har jag ätit heller. Inget fikabröd eller godis alls. Det går mycket bättre än jag trott. Jobbigast är när man är är bara lite hungrig. Nåt litet o snabbt. Då är det ju jättelätt med att slänga i sig en kaka tex. Loka är min dryck just nu. Men det blir ju inte så festligt. Jag gillar ju inte bubbelvatten med smak. Tycker det smakar utspädd läsk. Så jag saknar nåt gott ist för colan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar