tisdag 24 juli 2012

24 Juli 2012

Kära vänner...

.... så mycket strul för att en dator pajar!! Men nu är jag tillbaka igen. Alla USBportar pajade samtidigt på den gamla datorn. Eftersom vi bor på landet har jag bäbart internet som kopplas in där. Därav frånvaron. Nu måste bara alla program o bilder mm laddas över på nåt sätt... Många timmars jobb framför mig aantar jag. Ush va tråkigt. Jag gillade min gamla dator o hatar att lära mig nya datorer, maskiner, kameror mm. Det ska bara funka.

Var börjar jag då. Mycket har hänt. Mest tråkiga saker eftersom jag mår skit. Jag mår bara värre o värre för var dag. Sjukskriven har jag blivit också, vilket ifs e skönt. Men jag vill hellre va frisk o må bra o jobba o va mitt gamla vanliga jag. Jag blir ju så fantastiskt frustrerad av att inte kunna o orka göra saker själv. Be om hjälp är inte min starka sida direkt. Jag o Alfons Åberg säger juh: "Kan själv" om allt. Måste tom säga ifrån kalas mm som jag så gärna skulle vilja gå på. Men jag måste ju inse att det går inte bara. Klara inte av att sitta eller gå längre stunder. Måste ligga o vila jätteofta. Sover dåligt o blir trött av det. + foglossning, ont i ryggen, svanskotan e paj o blir bara värre, lågt blodtryck, jättelågt järnvärde, ont i leder, massor med förvärkar varje dag (trodde jag måste åka till fölossningen i lördags) mm mm.

Jag har fått kriga mig blodig för att få mitt kjejsarsnitt kan jag lova. Shit vilken pärs!!! Men tillslut så är det klart. 27 Augusti kommer han ut vare sig han vill eller ej. OM han nu inte bestämmer sig för nåt annat.... Men senast då iaf. Jag förstår mig inte på sjukvården. Jag har blivit runtskickat på en massa möten med olika läkare mm som inte förstår varför jag kommit till dom. Inte undra på att sjukvården har ont om pengar när de håller på så här. När ajg väl kommer till rätt överläkare så låter hon det gå så långt att jag får panik. Fattar dom inte vad man säger!!!! Det e så jobbigt att jag orkar inte ens berätta.... Det är klart nu iaf. Så jag får väl vara nöjd med det.


Jag återkommer snart igen med mer grejer om händer....

2 kommentarer:

  1. ÅH vad jobbigt. Men grattis till att du orkade kämpa dig till ett snitt iallafall. Hoppas att allt annat är bra nu när kroppen strular så =(

    SvaraRadera
  2. Tack Charlotte!!
    Ja det kommer bli bra. Även om jag börjar bli nervös inför snittet nu. Det är ju en ganska stor OP trots allt. Men det löser sig.
    //A

    SvaraRadera