onsdag 16 maj 2012

16 Maj 2012

Tänk att min lilla bebis fyllt 8 år!!! 


 Vi har bakat, fixat, städat o grejat inför kalasen den här veckan. Jag har en glad dotter som har fått pankakstårta till middag med sina tjejkompisar. Innan det kakbuffé o saft, lekar o mys med kompisarna. Släkten kommer i morrn. 3 kalas denna v. Några är sjuka så det blir kanske ett fjärde kalas sen. Kul med kalas tycker vi.











Jag är även förvånad över mig själv. Jag tycker det är så roligt att baka igen. Det har varit mååånga år utan hembakat kan jag lova. Nån inbyggt klocka som måste äta upp kroppens fettdepåer igen kanske.... Det är kul att det är kul igen iaf. Det blev 7 sorters kakor, muffins, rulltårta, bullar, pannkakstårta, o i morrn hemmagjord marsipantårta med blåbär som dottern beställt. Egentligen skulle det va hallon o äppelpaj också. Men då spar jag den till kalas nr 4 ist.



Igår va jag upp på ett till UltraLjud igen. Tänk vad läkarna säger olika!!! Den här läkaren sa att det där med att han kan vara mongolid beror endast på att jag är 37 år gammal!! Så det är ju en liiiten risk som för alla över 35 år. Så nu känner jag mig lugnare. Samtidigt som jag blir lite arg över att två läkare på samma mottagning säger så olika..... Hmmm..... Jaja så kan det vara tydligen. MEN han har fortfarande en förstorad njure. Så vi får se vad det blir. Det är tydligen en STOR kille också för sin ålder. Han väger hela 785 gram just nu. Inte undra på att jag gått upp 9 kilo!! Ush, va tjock jag börjar bli. Låren är ju aldeles fläbbiga igen. Rumpan växer.... Känns tungt i hela kroppen + alla krämpor. Men trots + 9 kilo så vägde jag ändå 23 kilo till för inte så länge sen som min man påminde mig om. Så sant, så sant. Att man orkade släpa runt på det.

Jag va ju tvungen att provcykla dotterns nya cykel inomhus. Det va helt galet tycker dottern. Det är fördelen med ett stort hus att man kan göra det. Kul!!
MEN nu är svanskotan paj igen. Så sitta på en sadel i 2 minuter va tydligen inte bra. Alltså.... min kropp.... ja den e  inte att leka med. jag önskar så ofta att jag kunde byta den mot en som inte har ont överallt. Hur kunde jag få den här?!! Jag blir så trött på den.


1 kommentar:

  1. Vilka fina kakor du har gjort :-) Värsta bullmamman. Trist att du har så ont i kroppen, synd att kan inte kan byta in den mot en ny ibland ;) Märkligt att läkarna säger så olika saker ang er lila skrutt :( Ha nu en trevlig helg!
    Kram Linda

    SvaraRadera