måndag 7 maj 2012

7 Maj 2012

Helt galet vad tiden går fort.
Det är maj redan och våren tar fart o stannar av pga vädret. Jag älskar våren om det inte vore för all pollen. Men det är ju fantastiskt med allt som händer. Nu för tiden känns det ju ännu roligare när man väger mindre. Paniken för att man "måste" klä av sig finns inte längre. Det känns så skööönt. 


Nu till den jobbiga graviditeten.... För den skull gillar jag INTE våren. Jag blir så stressad över allt roligt som ska görs i trädgården och jag INTE KAN!!! Va fan måste man bli handikappad av att vara gravid för? Vissa springer ju maraton en vecka innan förlossningen. Sen finns jag. Som blir gaaalen när jag har så ont hela tiden och det gör mig handikappad. Foglossning, issiach, ryggont, vänster knä pajade, illamående, yrsel, förstoppad, hemoröjder, huvudvärk, viktuppgång mm mm mm. Bara några snabba så här, finns nog fler om jag tänker till. 

När jag måste be om hjälp känns det så jobbigt. Jag KAN INTE be om hjälp, men nu MÅSTE  jag. Det känns lika förnedrande som att krypa runt stan naken eller så. Jag kan inte ens handla själv. Hur kul e det!! Och det är ju bara 17 veckor kvar!!!!!! För allas kännedom, DET HÄR ÄR SISTA GÅNGEN!!! Jag längtar efter våran bäbiskille, det är inte det. Bara jag slipper den här skiten. 
Tjock har jag blivit också. Jag har redan gått upp 9 kilo. Jag höll på o dö när jag klev upp på vågen o det stog 74 kilo!! Var ska det sluta.... 2 kilo sitter på insidan av låren, brösten 2 kilo. Jag har fått så ont i axlarna igen. Tänk vad jag gick o släpade runt på förr. Min bobisar har ju minskat så mycket, vilket jag är väldigt glad över. Jag fattar inte folk som opererar dom större. Man måste ju släpa runt på allt hela tiden. Ska bli skönt när det är färdigammat så de krymper igen. Låren är ju inte skoj att se heller. Kanske inte blir så roligt i sommar igen då om man måste vara en gravid tjockis igen. 

Maten är lite krånglig också. Jag får inte i mig tillräckligt med energi känns det som. Det blir fullt snabbt o energin går åt. Känns som jag skulle behöva lite tillskott av nåt slag. Jag har svårt att äta varmt. Lättare med fil o flingor typ. Men det är ju inte så nyttigt direkt. Dietisten på MVC  visste nog inte vad hon skulle göra. Funderar på o ringa CFTK o se vad de säger...  Men grillsäsongen börjar ju nu så då kanske jag får i mig mer varm mat. 

2 kommentarer:

  1. Vilken fin mage du har!! Du ser inte alls tjock ut snarare tvärtom, det är bara som du känner dig. Jag tycker att du ska ringa CFTK och be om råd men maten. Om du orkar så skulle det vara jätte roligt att träffas i Stockholm nån dag och äta nåt och prata massor. Den 15/5 börjar min sommartid och då slutar jag kl 16 varje dag :-) Vet ni nåt mer om er lilla kille där inne i magen? STOR Kram

    SvaraRadera
  2. Oh tack. Ja den är nog finare än vad den känns...
    Ja en date vore trevligt. Vi hörs om det.
    Kram, A

    SvaraRadera