söndag 16 december 2012

16 December 2012

Tomtemor ända in i själen!!

Nu har Uppsala Nya Tidning varit här och intervjuat mig i år igen. Ska bli spännande å se vad de knåpar ihop om mig i år. Dagen innan julafton kommer repotaget...


Här är gänget från förra året!!
 
Jag (och en kompis) har nu slagit in alla paket till alla barnen som ligger inne på Akademiska på julafton. Godis o frukt är på G också. Nu ska vi bara ha tag på några sjungande barn så är vi på banan igen. Så på julafton får alla barn som som ligger inne besök av oss med paket, godis och sång. Det är tufft och jobbigt med samtidigt är det värmande i själen. Vårat mål med våra beök är att barnen ska glömma sin sjukdom om än bara för några sekunder när vi kommer. Att se glädjen i deras ögon är underbart. Även föräldrarna som finns runtikring blir så glada. Jag vet inte om det finns nåt bättre än att göra andra glada. 8 säckar med klappar står redo här iaf.....
Har även hittat att Clarion Hotell hjälper barn som inte får några klappar. Så jag har fixat 131 paket än så länge till dom nu. Hoppas de kommer till användning bättre än vad vi behöver dom. Allt från filmer, gosedhur, böcker, spel mm.
Även de hemlösa får lite hjälp av våran familj. Har plockat ihop några säckar med filtar, vantar, mössor mm till dom.
Jag älskar att hjälpa människor som är utsatta på olika sätt. Önskar jag kunde göra mer bara...


Är det någon av er som vill vara med att skänka ett bidrag till de sjuka banens paketkassa så hojta till. TACK!!




Trevlig tredje advent kära vänner!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar